Cookies aneb reklamy na míru

Často lidé nechápou to, proč když si prohlíží nějaký produkt na internetu se jim poté zobrazují podobné nabídky na všech jiných internetových stránkách. V lidech poté vznikají paranoie, že je pravděpodobně jejich elektronické zařízení odposlouchávají. Ovšem tahle strategie má mnohem jednodušší princip a nemusíme se bát, že by nás někdo v uvozovkách špehoval. Všechno, co se v této spojitosti děje, je spojeno s jednoduchou věcí a tou je marketing. Takzvané cookies, které tohle způsobují, jsou odvětvím marketingu, kterému pomáhají lépe fungovat. Společně si teď pojďme vysvětlit to, jak vlastně takové cookies fungují. 

Notebook a mobil

Jak si můžete jednoduše všimnout, když navštívíte jakýkoliv internetový portál, který nabízí nějaké služby či produkty vždy na začátku musíte potvrdit vstup na stránku tímto vstupem potvrzujete i takzvané cookies. V tomto případě se nejedná o doslovný překlad z angličtiny v podobě sušenek, ale o marketingový způsob, jak zboží nabízet lidem podle jejich představ. Funguje to naprosto jednoduše. Pokud se díváte například na nějaký produkt, budeme se bavit například o kolech, tak se vám poté budou všude jinde zobrazovat kola, nebo něco s nimi společného. Tohle může například nastat i v případě, kdy začnete používat hlasové vyhledávání. Kdy zmíníte nějaké slovo víckrát a poté se vám bude zmiňovat. 

YouTube na mobilu

Otázkou často také bývá to, proč když vyhledáváte něco na svém mobilním telefonu, tak se vám to poté zobrazuje například i na vašem notebooku. Opět je to naprosto jednoduchý princip. Jednou z variant je například to, že jste na obou zařízeních připojené na stejné internetové síti, proto jsou tyto sítě a zařízení propojené. Další variantou je potom to, že máte na obou zařízeních přihlášen stejný Google účet a poté to funguje na stejný princip, vyhledávání máte opět propojené.