Práce s teleskopickou tyčí – ideální pohybová aktivita

Také máte pocit, že se z vašeho života vytrácí pohyb? Když se zamyslíte nad tím, jak žili lidé dříve, dojdete k poznání, že neměli tolik technických vymožeností a byli odkázáni na vlastní tělesný pohyb. Dříve lidé více chodili pěšky a jezdili na kole a také cestovali hromadnou dopravou, protože každý neměl auto k dispozici, že by s ním zajel do obchodu, zboží dotáhl v košíku až na parkoviště do kufru a doma jej jen vyložil. Někteří lidé si dokonce nechají dovézt nákup domů přepravní službou, a když na to přijde, nemusí vytáhnout paty z domu.

voda v bazénu

Současná doba zkrátka umožňuje mnoha lidem přenechat veškerou tělesnou práci strojům a zařízením či dopravním prostředkům, a pokud si toto neuvědomíte včas, začnete mít první zdravotní problémy, způsobené nedostatkem tělesného pohybu.

Můžete to změnit dvěma nejjednoduššími a také nejlevnějšími způsoby. První z nich jsou schody. Pokud bydlíte v šestém patře panelového domu, choďte raději domů po schodech a uvidíte, jak se vám zlepší nejen kondice, ale i nálada. Brzy zjistíte, jak vám schody vyhovují, a možná, že je budete aktivně vyhledávat i jinde.

vodní hladina

Druhý způsob je teleskopická tyč. Máte-li doma zahradní bazén, budete zřejmě potřebovat kromě filtračního zařízení i bazénový vysavač a síťku na odlovování nečistot z hladiny. Můžete dát přednost ručnímu vysavači i ruční síťce, obojí se pouze nasadí na konec tyče a veškerá práce jde pak na váš vrub. Je to ale ideální pohyb, s nímž procvičíte i zlenivělé horní partie těla a zejména břišní a zádové svaly, které mnohdy atrofují sedavým zaměstnáním a dlouhodobým pobytem v kanceláři a u počítače. Podobně, jako je práce s teleskopickou tyčí u bazénu, vám může být prospěšné i ruční shrabování listí nebo zametání chodníku.

Nenechte své svaly zlenivět a procvičujte, dokud je máte a dokud vám slouží. Neměli byste se předem odsuzovat k invalidnímu vozíku, když jste neprodělali vážný úraz.